Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
10 september, 2010, 01:32:24
Index Help Kalender Inloggen Registreren
Nieuws: Ambustart De startpagina, voor de ambulancehulpverlener

Ambulanceforum  |  Ambulancebedrijven  |  Particuliere ambulancediensten  |  Topic: Noord West Veluwe naar Connexxion « vorige volgende »
Pagina's: [1] 2 Print
Auteur Topic: Noord West Veluwe naar Connexxion  (gelezen 2087 keer)
opgezegde deelname
Verslaafd lid

« Gepost op: 12 oktober, 2007, 19:30:05 »

Via mijn clusterhoofd is vandaag het bericht gekomen dat het bedrijf van Gerrit Zoet (ambulance "RAV" Noord West Veluwe, w.o. Elburg en Ermelo) is overgenomen door Connexxion. Dit bevestigd enkele geruchten van de afgelopen week. De medewerkers zijn gisteren ingelicht.

Aangezien de vorming van een RAV wenselijk is, ligt overname van AZNOG in diezelfde lijn, maar daar is -behalve dat er gesprekken zijn met Connexxion- niets over bekend.

ijsselvechter
Verslaafd lid

carpe diem

« Reageer #1 Gepost op: 12 oktober, 2007, 20:02:36 »

Verrassend :o

wat gij niet wil dat u geschied..........
franss
Gast
« Reageer #2 Gepost op: 16 oktober, 2007, 19:04:33 »

dit is wat de minister wil ambulancediensten onderbrengen bij bedrijven als er dan wat mis gaat kan de minister de bedrijven de schuld geven
ik denk dat connexxion veel meer ambulancediensten wil overnemen en misschien wel de belangrijkste speler in nederland wil worden ze willen misschien falck voor zijn
ik vind dat ambulancediensten onder de verandwoording en leiding van binnenlandse zaken moet komen zodat er geen verschillen kunnen komen in de ambulancezorg
iemand in zeeland moet dezelfde zorg kunnen krijgen als iemand in groningen
ijsselvechter
Verslaafd lid

carpe diem

« Reageer #3 Gepost op: 17 oktober, 2007, 20:17:09 »

Ik heb gehoord dat men bij NW veluwe "niet blij" is :'(

wat gij niet wil dat u geschied..........
Pleegje-Zwolle
Verslaafd lid

« Reageer #4 Gepost op: 18 oktober, 2007, 08:42:49 »

Goh...ik heb ook andere verhalen gehoord. 1 RAV in heel Overijssel en NOG.  ;D

Of dat wenselijk is...
opgezegde deelname
Verslaafd lid

« Reageer #5 Gepost op: 18 oktober, 2007, 10:31:27 »

Ook hier enkele koffietafelgeluiden over de regio Apeldoorn/Zutphen naar IJsselvecht en de Achterhoek naar ADOost. Geloof er echter maar weinig van. Het is op die manier geen RAV en zal dus op weinig instemming kunnen rekenen (want Noord West Veluwe is dan apart, Apeldoorn/Zutphen en Achterhoek ook).

Ik houd het op Connexxion, kans is volgens ons meer dan 90% dat wij die als nieuwe werkgever mogen verwelkomen. Ons MT wil vragen hierover "bevestigen noch ontkennen", wel bevestigen ze in gesprek te zijn met Connexxion.

Van collegae van Noord West Veluwe hoor ik ook hele positieve geluiden. Er veranderd niets aan hun CAO (want ze hebben al een particuliere) en Connexxion is erg gebrand op kosten die te maken hebben met ziekteverzuim. Dat betekend dus goede materialen, goede werkomstandigheden en goede auto's. Ze werken daar met andere nullen dan dat wij dat in onze diensten gewend zijn (omzet Connexxion 4,7 miljard 2006, 3400 lijnbussen, 2600 tourincars, duizenden taxi's, 7 passagiersschepen, en slechts 22 ambulances exclusief de groep van Noord West Veluwe (aantal?)).

pros
Super lid

« Reageer #6 Gepost op: 18 oktober, 2007, 14:43:39 »

dit is wat de minister wil ambulancediensten onderbrengen bij bedrijven als er dan wat mis gaat kan de minister de bedrijven de schuld geven
ik denk dat connexxion veel meer ambulancediensten wil overnemen en misschien wel de belangrijkste speler in nederland wil worden ze willen misschien falck voor zijn
ik vind dat ambulancediensten onder de verandwoording en leiding van binnenlandse zaken moet komen zodat er geen verschillen kunnen komen in de ambulancezorg
iemand in zeeland moet dezelfde zorg kunnen krijgen als iemand in groningen

Is dit dan niet?
Voor zover ik het Nederlandse systeem begrijp moet elke ambupleeg SOSA gedaan hebben en zijn er LPA's die wettelijk vastliggen.
maakt het dan voor de pati?nt een verschil wie de werkgever is?
Ik kan wel aannemen dat er een verschil is voor de werknemer.

Mark Lammers
Gast
« Reageer #7 Gepost op: 22 oktober, 2007, 16:41:18 »

Hallo (nieuwe) collega's, ;)

Mag ik me even voorstellen, ik ben Mark Lammers werkzaam bij Ambulance Dienst Kennemerland (CXX) locatie Alkmaar/Schagen als chauffeur (voorheen begeleider).
Sinds oktober 1977 ben ik hier werkzaam en via omzwervingen bij CXX terecht gekomen.
ADK heeft 4 locatie's te weten: Alkmaar, Schagen, Heemskerk en Velsen.
Graag zou ik in contact willen komen met collega's die in de medezeggenschap zitten of gewoon heel veel van het bedrijf af weten om tot een gedegen advisering te komen inzake overname!! ???
Je kunt mij via mijn E-mailadres bereiken, deze is als volgt:

mark@lammers.livedsl.nl

Hopenlijk hoor ik gauw meer ven een van jullie of allemaal, graag voor 6 november reageren i.v.m. het te lopen traject!!!

Met vriendelijke groet, Mark Lammers voorzitter O.R. Ambulance Dienst Kennemrland/ Ambulancedienst Connexxion  :)
rescue
Verslaafd lid

« Reageer #8 Gepost op: 24 oktober, 2007, 11:10:40 »

Connexxion is op de overnamepad..

Geruchten zeggen dat Connexxion aast ook op de B3 stichtingen..  Wie is er ook al weer groot aandeelhouder van Connexxion ???

Arie
Global Moderator
Verslaafd lid

« Reageer #9 Gepost op: 24 oktober, 2007, 14:37:41 »

Ik ben een beetje dom, maar wie is die aandeelhouder dan ?
Sjoerd
Verslaafd lid

« Reageer #10 Gepost op: 24 oktober, 2007, 19:48:26 »

1 van de grootaandeelhouders is ons kabinet zelf (althans.. in 2006. Ik weet niet of daar verandering in opgetreden is).

Dus even simpel gedacht: Ze doen nu lekker geen z*k, connexxion neemt de diensten over en het kabinet kan vervolgens makkelijk beleid gaan bepalen doordat het grootaandeelhouder is. Sterker nog. Deze 'overnameslag' zou zelfs van het kabinet kunnen komen achter de schermen.

Dit is wel even behoorlijk zwart-wit gezegd natuurlijk maar ik neem aan dat rescue daarop doelt.
rescue
Verslaafd lid

« Reageer #11 Gepost op: 25 oktober, 2007, 10:10:09 »

Owkee, dit zijn vrije gedachten spinsels, ik heb voor lang niet alles een complete onderbouwing, want ik heb niet alle bronnen inmiddels kunnen raadplegen.. Maar misschien schets ik een scenario wat niet zo onrealistisch is..

1. Dit is een relatieve eenvoudige overname, BV Zoet Holding word overgenomen door BV Connexxion, en Connexxion zal voornamelijk belangstelling hebben voor de Taxi- activiteiten..  Een van de andere B.V. uit de Zoet Holding. (moet de correcte namen even opzoeken) is de Ambulance dienst Noord-Oost Gelderland..

2. Connexxion heeft in eerdere stadium de RAV Kennermerland overgenomen. en praat nu voorzichting met een aantal B3 Stichtingen.. Dit zal een lastige overname zijn, gezien de CAO discussie..  Maar als de B3 Stichtingen op de falliet gaan of dreigen falliet te gaan, is een overname een koopje, en heeft het personeel slechts te kiezen, of werkeloos, of in de nieuwe BV structuur in te stappen onder de particuliere Ambulance CAO..

3. Waarschijnlijk gaan de meldkamers-B.V. zullen losgeweekt gaan worden uit de Ambulancevoorzieningen structuur..

4. Veel ondernemers, groot aandeelhouders zullen een goed bod van Connexxion zeker overwegen.. Veel van die particuliere ondernemers/Ambulance vervoerders, komen nu zelf op pensioen gerechtige leeftijd, en die zoeken een bedrijfsopvolging en iets waar mee ze hun geinvesteerde centjes terug krijgen..

5. Het is de vraag of Connexxion zelf, het ambulancevervoer zal blijven doen, of dat de ambulancetak uiteindelijk gaan verkopen aan een andere partij.. (Ik zal van de week de jaar verslagen van Connexxion en die van bijvoorbeeld Falck Securities eens naast elkaar leggen..)

Doem scenario, mogelijk voor het personeel van de B3 Stichtingen, Aan de andere kant biedt het natuurlijk ook kansen voor de ondernemers..
Maar ik vraag me af, of Connexxion dus meer bijzonder vervoer wil gaan doen.. Maar het blijft een (taxi)vervoerder puur sang..  En Ambulancevervoer was die status toch langzamerhand kwijt..

Harrie
Mod's
Verslaafd lid

« Reageer #12 Gepost op: 25 oktober, 2007, 15:04:55 »

Ik ben een beetje dom, maar wie is die aandeelhouder dan ?

De grootaandeelhouder van een B3 stichting wordt er in elk geval financieel niet wijzer van.
motorwim
Senior lid
**

« Reageer #13 Gepost op: 25 oktober, 2007, 15:25:23 »

Sterker nog: stichtingen hebben geen aandeelhouders.....
Neem van mij aan dat het grootste belang bij de stichtingen is dat de werkgelegenheid blijft bestaan voor ?lle medewerkers en dat er geen persoonlijk belang een rol speelt.
Mark Lammers
Gast
« Reageer #14 Gepost op: 27 oktober, 2007, 15:11:33 »

Hallo allemaal,

Om jullie even bij te praten hoe het zit met de aandelen CXX het volgende:
De aandelen CXX zijn voor 2/3 overgegaan, lees verkocht door de staat, naar twee aandeelhouders.
Te weten: BNG en Transdev. Deze laatste is een franse vervoersmij. die in de hele wereld vestigingen heeft.
Over een aantal jaren, of eerder indien gewenst door CXX in samenspraak met de huidige aandeelhouders, zal de rest verkocht worden.
Zoals je ziet is de staat dus nog maar voor 1/3 aandeelhouder en dit op voorspraak van de medezeggenschap.
Wij waren bang dat als de staat alle aandelen in ??n keer zou verkopen er misschien een uitverkoop gehouden zou worden door de nieuwe aandeelhouders, waardoor het personeel op straat zou komen te staan.
Inmiddels is het ons nu al duidelijk dat dit geen optie voor hen is, ze willen gewoon mondiaal de grootste vervoerder worden (Transdev).
V.wb. de B.N.G., deze is o.a. benaderd door de fransen omdat zij ook huisbankier van CXX zijn en dus van de hoed en de rand weten.
De reden dat de aandelen CXX zijn verkocht is juist geweest omdat de overheid geen voordeel meer zag om aandelen CXX te houden.
Het verhaal dus dat de overheid eventueel via CXX een spel zou spelen gaat niet (meer) op.
Pagina's: [1] 2 Print 
Ambulanceforum  |  Ambulancebedrijven  |  Particuliere ambulancediensten  |  Topic: Noord West Veluwe naar Connexxion « vorige volgende »

RSS Powered by SMF 2.0 RC3 | SMF © 2006–2010, Simple Machines LLC WAP2