Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
10 september, 2010, 02:19:57
Index Help Kalender Inloggen Registreren
Nieuws: Eén meldkamer voor alle hulpdiensten!! lees hier het topic.

Ambulanceforum  |  Ambulanceforum  |  Meldkamer Ambulancezorg  |  Topic: C2000 ala-brug « vorige volgende »
Pagina's: [1] 2 3 Print
Auteur Topic: C2000 ala-brug  (gelezen 2934 keer)
franss
Gast
« Gepost op: 22 april, 2007, 15:40:24 »

zijn er al mensen die de ala-brug groep in c2000 gebruiken ?

ik heb hem net ondekt en hoorde dat je c2000 op ala-brug moet zetten als je buiten je eigen regio rijd ?
ijsselvechter
Verslaafd lid

carpe diem

« Reageer #1 Gepost op: 22 april, 2007, 21:17:40 »

Bij ons gebruiken we al geruime tijd de ala-brug. De vreemde MKA kan je zien rijden en ziet ook de status. Als men je nodig is krijg je het verzoek om naar hun eigen MKA te schakelen en krijg je een opdracht. In de meeste gevallen hebben ze hierover contact met je eigen MKA. Als jezelf contact zoekt met de vreemde MKA moet je uit de ala-brug gaan omdat je anders van iedere MKA reactie krijgt ::) Bij terugkomst in het eigen gebied schaken je weer terug naar je eigen kanaal.

wat gij niet wil dat u geschied..........
Bart
Gast
« Reageer #2 Gepost op: 23 april, 2007, 11:48:19 »

Grappig, was mij niet bekend. Wij hebben van elke regio een inmeldgroep in de mobi staan; als ik me even wil aanmelden bij de andere meldkamer schakel ik daar naartoe en druk ik een 'achtje'. Sommige meldkamers roepen je dan terug met je eigen nummer en standplaats; anderen zien dat blijkbaar niet en roepen "Wie voor de meldkamer.....". Ook bij bijstand aan een ander regio werk ik op die manier, zij kunnen je dan als het goed is weer patchen aan andere auto's indien dat nodig is.
« Laatst bewerkt op: 23 april, 2007, 17:56:47 door Bart » Gelogd
Blauw!
Verslaafd lid

Altijd blauw is ook niet goed...

« Reageer #3 Gepost op: 24 april, 2007, 22:13:05 »

Bij iedere C2000 spraakoproep is het wagennummer zichtbaar. Bij elke CPA. Alleen sommige gewoontes slijten slecht... Wie voor de CPA.. ;D

Een ambulance die vrij buiten zijn regio rijd behoort 'm in de alabruggroep te zetten. De betreffende meldkamer die je in wilt zetten (hij ziet je via avls/gis) roept je aan in de alabruggroep met het verzoek te gaan naar inmeldgroep die-en-die. Vervolgens krijg je een rit.

Ik kan dit eigenlijk niet los zien van de ontwikkelingen op het gebied van de landelijke meldkamer.

Wa-j niet wil dat ow geschied, doe dat ook 'n aander niet !
Arie
Global Moderator
Verslaafd lid

« Reageer #4 Gepost op: 24 april, 2007, 22:22:18 »

Ik weet uit interesse dat die ALA-BRUG groep bestaat, maar wij zijn officieel nog niet geinformeerd over deze nieuwe groep, en nieuwe werkwijze.

Natuurlijk meld ik me altijd in & uit bij de MKA van de regio waar we de patient moeten overdragen, maar onderweg leeg zet ik hem lekker weer op onze "eigen" groep ( we werken trouwens met ??n groep per auto, zeer prettig en rustig !! ).

Ik zal eens informeren of we misschien binnen onze dienst dit beter moeten communiseren !?
Waarom de ene regio wel, en de andere niet ?!
franss
Gast
« Reageer #5 Gepost op: 28 april, 2007, 22:52:45 »

er waren een aantal chauffeurs die wel wisten hoe het werkt maar houden zich daar niet strak aan vandaar dat het me pas vorige week is opgevallen

ik weet nu in elk geval wat het betekend en wacht de werkinstructie maar even af
communicatie is meestal iets wat de chauffeur regelt hiero
Rescue ranger
Verslaafd lid

« Reageer #6 Gepost op: 03 mei, 2007, 19:08:23 »

Bij ons staat ie te boek als ALA-REGIO-VL. Het laatste kanaaltje van de zestien in de derde werkbank. Je begrijpt dus dat er in onze regio in het geheel niet mee gewerkt wordt. Dat geldt ook voor de mijn omringende regio's. Indien ik een ambu van een andere regio nodig heb bel ik de MKA waar deze bijhoort. Dan vraag ik of ik die ambu kan gebruiken.

Vorige week nog, stond de 13-150 geruime tijd stil bij een ziekenhuis in "mijn" regio, terwijl ik door omstandigheden 3 ambulances minder had rijden. Tja dan kan je hem wel aanroepen en inzetten als ie leeg is, maar dan moet je maar net weten dat dit een Babylance is. Tja daar gaat een oudere vrouw met een collum # moeilijk in.

Voor de duidelijkheid, momenteel werkzaam als MKA uitgifte centralist.

Lang leve de multi-disciplinaire hulpverlening, hoe meer zielen, des te meer vreugd
franss
Gast
« Reageer #7 Gepost op: 04 juli, 2007, 21:11:51 »

de ala-brug groep hierzo ook niet in gebruik is er een melding dan zal de eigen mka deze aannemen en doorgeven
opgezegde deelname
Verslaafd lid

« Reageer #8 Gepost op: 05 juli, 2007, 15:37:29 »

In AzNOG kiezen we (groep 173) Regio Verlaters. Elke MKA kan op deze groep inmelden. Of hebben we het over het zelfde?

franss
Gast
« Reageer #9 Gepost op: 09 juli, 2007, 15:18:58 »

denk het wel
Erwin
Senior lid
**

« Reageer #10 Gepost op: 16 augustus, 2007, 18:34:39 »

Ik gebruik hem wel bij mn eigen dienst, viel me wel op dat hij bij andere diensten helemaal onbekend is en dus niet wordt gebruikt. Ook is het verdere gebruik van C2000 en statussen niet overal gelijk.
ijsselvechter
Verslaafd lid

carpe diem

« Reageer #11 Gepost op: 17 augustus, 2007, 16:27:49 »

Het blijkt maar weer dat de verschillende diensten in den lande geen eenheid hebben afgesproken. Dat is ook zo met de snelcodes om naar andere groepen en MKA's te schakelen. Het wordt hoog tijd dat men daar wat aan gaat doen. >:(

wat gij niet wil dat u geschied..........
Arie
Global Moderator
Verslaafd lid

« Reageer #12 Gepost op: 21 september, 2007, 15:11:23 »

Aangezien ik weer helemaal "UP-TO-DATE" ben is mij verteld dat vanaf 1 januari* elke auto op de regioverlaters groep beschikbaar moet zijn voor een A1 melding in de regio die je nodig denkt te hebben.

Dit betekend dat uitluisteren op die groep dan wel nodig is, er gaat anders bij een A1 melding te veel tijd verloren door eerst de MKA van die ambulance te bellen.

(* Er is me trouwens niet vertelt welk jaar )
strongbow
Senior lid
**

« Reageer #13 Gepost op: 26 september, 2007, 12:11:37 »

Grappig, was mij niet bekend. Wij hebben van elke regio een inmeldgroep in de mobi staan; als ik me even wil aanmelden bij de andere meldkamer schakel ik daar naartoe en druk ik een 'achtje'. Sommige meldkamers roepen je dan terug met je eigen nummer en standplaats; anderen zien dat blijkbaar niet en roepen "Wie voor de meldkamer.....". Ook bij bijstand aan een ander regio werk ik op die manier, zij kunnen je dan als het goed is weer patchen aan andere auto's indien dat nodig is.

Achtje? Oh, ik doe het juist altijd weer met een zeventje... De acht staat bij "ons" voor alarmering MKA voor spoedassistentie bij reanimatie, brandweer t.p. enz.
Bart
Gast
« Reageer #14 Gepost op: 26 september, 2007, 17:23:47 »

Achtje? Oh, ik doe het juist altijd weer met een zeventje... De acht staat bij "ons" voor alarmering MKA voor spoedassistentie bij reanimatie, brandweer t.p. enz.

Hmmm.... Zeven is niet in gebruik bij ons.... acht is spraakaanvraag en negen is spoed-spraakaanvraag (bestellen/afbestellen tweede auto, politie, brandweer, cavalerie enz. ;D)
Pagina's: [1] 2 3 Print 
Ambulanceforum  |  Ambulanceforum  |  Meldkamer Ambulancezorg  |  Topic: C2000 ala-brug « vorige volgende »

RSS Powered by SMF 2.0 RC3 | SMF © 2006–2010, Simple Machines LLC WAP2