Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
10 september, 2010, 01:34:53
Index Help Kalender Inloggen Registreren
Nieuws: Wordt vandaag nog lid van het ambulanceforum en je krijgt toegang tot alle onderwerpen Als gast heb je beperkte toegang tot onderwerpen

Ambulanceforum  |  Ambulanceforum  |  Ambulances en materiaal, voertuigtechnisch  |  Topic: Navigatie in de Ambulance « vorige volgende »
Pagina's: 1 2 3 [4] Print
Auteur Topic: Navigatie in de Ambulance  (gelezen 6411 keer)
Arie
Global Moderator
Verslaafd lid

« Reageer #45 Gepost op: 01 september, 2008, 19:44:29 »

Hier een aantal plaatjes van de opstelling waar Blauw! het over had.

wim
Senior lid
**

« Reageer #46 Gepost op: 02 september, 2008, 11:06:47 »

Doe ik ook nog even een duit het zakje:

Oud systeem: VDO Dayton gekoppeld aan VPC (voertuigpc) van Prometheus. Apart zender/ontvangernetwerk van Nozema, continu datasignaal. Systeem bedoeld voor koppeling digitale ritgegevens (oa. adresgegevens) en navigatiesysteem. Gevolg: direct vanuit de ritopdracht navigeren naar adres. Ook statussen mogelijk.
Bij mijn weten altijd in test/proeffase gebleven voor Flevoland/Utrecht/Zwolle/Gelderland.

C2000 wordt alleen gebruikt voor mondelinge communicatie.

Nieuw systeem: Citygis geen verschil met bovenstaande. Wel betere infrastructuur, gedetailleerde digitale kaarten waar diensten welf aanpassingen op kunnen maken. (1 richtingswegen, voetgangersgebieden enz)

Juist en zo werkt het systeem nog steeds. Data gaat via dat aparte netwerk. Heeft geen verband met C2000 of GPRS of GSM of wat anders.
SS
Junior lid
*

« Reageer #47 Gepost op: 03 november, 2008, 23:29:19 »

Ik werk elke dienst met citygis en dat is vergeleken met de Vdo 100% verbetering !

Ik kan bijna geen slecht woord zeggen over CityGis alleen dat hij soms vastloopt en zichzelf daarna afsluit
( systeem loopt namelijk op windows XP )

en wat vooral handig is aan CityGis is de rest wat erin zit zoals de favorieten en je kan zoeken
- huisadressen
- hectometerpalen
-ziekenhuizen

ook is het menu MDT erg handig waarin staat:

- haaladres
-brengadres
-statussen

en ik kan je er nog zoveel meer over vertellen
Arie
Global Moderator
Verslaafd lid

« Reageer #48 Gepost op: 02 mei, 2009, 20:54:31 »

Hebben jullie ook het systeem om slagbomen / deuren te openen??

Wat zijn jullie ervaringen?
rich156
Junior lid
*

« Reageer #49 Gepost op: 07 mei, 2009, 21:03:41 »

hallo,

ik ben bij de brandweer in almere de beheerder van de MDT Systemen. ik zag hier een aantal keer de vraag voorbij komen of statussen met citygis mogelijk was via C2000...dit is nog  niet mogelijk maar er is wel een alternatief die wij onlangs in gebruik hebben genomen. Het gaat hier over een stuk je software en een kastje vanaf de mobi naar de quest pc hierdoor kan er vanaf het scherm een status verstuurd kan worden. het is dan wel noodzakelijk om van programma te switchen. dit word gedaan met een programma wat app-switch heet. het schakelen gaat zeer snel. feitelijk is het de alt-tab functie. het kastje is er voor een aantal mobi's. wij gebruiken de motorola mth700.
de applicatie is verkrijg baar bij voorhout data connection
wellicht heeft men hier iets aan....mochten er vragen zijn beantwoord ik die graag!
Arie
Global Moderator
Verslaafd lid

« Reageer #50 Gepost op: 07 mei, 2009, 21:41:32 »

rich156,

Bedankt voor je reactie, ik zal eens gaan zoeken als ik daar meer informatie over kan vinden.
Binnen de ambulancezorg wordt zowel de motorola, sepura als cleartone.

Hoe snel gaat het schakelen naar het andere scherm, is het zo dat je snel kunt wisselen tussen de schermen.
Is het ook mogelijk om bijvoorbeeld een aantal voorkeur gespreksgroepen in te voeren om zo bijvoorbeeld snel te kunnen schakelen naar andere groepen.
Arie
Global Moderator
Verslaafd lid

« Reageer #51 Gepost op: 02 februari, 2010, 22:21:18 »

hallo,

ik ben bij de brandweer in almere de beheerder van de MDT Systemen. ik zag hier een aantal keer de vraag voorbij komen of statussen met citygis mogelijk was via C2000...dit is nog  niet mogelijk maar er is wel een alternatief die wij onlangs in gebruik hebben genomen. Het gaat hier over een stuk je software en een kastje vanaf de mobi naar de quest pc hierdoor kan er vanaf het scherm een status verstuurd kan worden. het is dan wel noodzakelijk om van programma te switchen. dit word gedaan met een programma wat app-switch heet. het schakelen gaat zeer snel. feitelijk is het de alt-tab functie. het kastje is er voor een aantal mobi's. wij gebruiken de motorola mth700.
de applicatie is verkrijg baar bij voorhout data connection
wellicht heeft men hier iets aan....mochten er vragen zijn beantwoord ik die graag!

Inmiddels heb ik jullie systeem mogen zien, een aantal maanden geleden, echter via een andere leverancier is nu ook via de ALT-TAB functie een statusscherm beschikbaar dat kan worden gekoppeld aan de SEPURA mob.
Pagina's: 1 2 3 [4] Print 
Ambulanceforum  |  Ambulanceforum  |  Ambulances en materiaal, voertuigtechnisch  |  Topic: Navigatie in de Ambulance « vorige volgende »

RSS Powered by SMF 2.0 RC3 | SMF © 2006–2010, Simple Machines LLC WAP2