Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
10 september, 2010, 01:34:20
Index Help Kalender Inloggen Registreren
Nieuws: SIGMA ter discussie lees hier het topic.

Ambulanceforum  |  Ambulanceforum  |  Foto en filmmateriaal  |  Landelijke nummering  |  Topic: Nummering gekoppeld aan functie « vorige volgende »
Pagina's: 1 2 [3] Print
Auteur Topic: Nummering gekoppeld aan functie  (gelezen 3864 keer)
Pleegje-Zwolle
Verslaafd lid

« Reageer #30 Gepost op: 25 juli, 2009, 10:18:04 »

Ondanks dat ik het niet zulke mooie wagens vind.. zien ze er met LED balk wel strak uit. Nu alleen al het chroom er nog af.. en normale wieldoppen.. en het wordt nog wel ns wat ;)

nou persoonlijk vind ik die witte led bak maar niks. In de verte is het net een auto van de dierenambulance. Gewoon weer terug naar de bekende blauwe bakken op de auto ;D ;D ;D

Haha...hadden jullie maar geen oude Chevy aan de dierenambulance moeten sponsoren... ;D ;D

Maar ben het wel met je eens...blauw erop staat veeeeeeeel beter.
wicher
Verslaafd lid

een mooie Snor is niet lelijk

« Reageer #31 Gepost op: 25 juli, 2009, 11:15:46 »

Ondanks dat ik het niet zulke mooie wagens vind.. zien ze er met LED balk wel strak uit. Nu alleen al het chroom er nog af.. en normale wieldoppen.. en het wordt nog wel ns wat ;)

nou persoonlijk vind ik die witte led bak maar niks. In de verte is het net een auto van de dierenambulance. Gewoon weer terug naar de bekende blauwe bakken op de auto ;D ;D ;D

Haha...hadden jullie maar geen oude Chevy aan de dierenambulance moeten sponsoren... ;D ;D

Maar ben het wel met je eens...blauw erop staat veeeeeeeel beter.

nou ik zal je even gauw uit de dromen helpen, deze ambu is niet gesponsord door de RAV :P. Ik heb ze ook al eens gevraagd of het niet een duur vervoermiddel is voor hun, namelijk een v8  6.5 liter motor  die lust toch ook wel wat. Ik denk toch dat er voor dit soort vervoer wel zuiniger moteren te verkrijgen zijn.   ;D

leerling HBO-V 2e jaar
Ambulance chauffeur
PHTLS
BLS/AED instructeur
kern instructeur C2000
ijsselvechter
Verslaafd lid

carpe diem

« Reageer #32 Gepost op: 14 augustus, 2009, 21:05:19 »

Nou Wicher, kijk maar eens goed binnen je eigen dienst want daar staat er ook al eentje :D

wat gij niet wil dat u geschied..........
wicher
Verslaafd lid

een mooie Snor is niet lelijk

« Reageer #33 Gepost op: 15 augustus, 2009, 10:21:19 »

Herman, ik heb het gezien en vind het niet mooi staan en het oog wil ook wel wat he? ;)

leerling HBO-V 2e jaar
Ambulance chauffeur
PHTLS
BLS/AED instructeur
kern instructeur C2000
basdeleeuw
Senior lid
**

« Reageer #34 Gepost op: 21 november, 2009, 17:18:45 »

Ik vind de VZA toch wel een snel eigenwijze snotneuzen. Er is duidelijk vastgesteld dat de gele ambulances met blauwe en rode striping het meest opvallen en het snelst worden herkend. Het ministerie van Volksgezondheid en Verkeer en Waterstaat hebben de RAV-en in heel Nederland opgeroepen om ook deze kleur en striping te gebruiken, maar Amsterdam moet weer anders..
Enrique
Verslaafd lid

« Reageer #35 Gepost op: 21 november, 2009, 17:24:57 »

Ik vind de RAVen in Nederland m.u.v. de VZA toch wel een stel jaknikkers. Door hogerhand is vastgesteld wat het meeste op zou vallen, terwijl de VZA-striping toch duidelijk opvallender is. De VZA-striping lijkt ook meer op de Battenburgstriping dan de SOVAM-striping. En de Battenburgstriping wordt ook genoemd als potentiƫle Europese striping. De Nederlandse striping zie je daar niet in terug. :P
PeterEde
Ere lid

« Reageer #36 Gepost op: 21 november, 2009, 22:53:50 »

De BiZa-striping veroverd op een andere manier Europa: op de 2e hands Nederlandse ambu's die door een redelijk stukje Europa zijn terug te vinden (en zelfs daarbuiten). Daarnaast zijn er in Duitsland ook een paar diensten die op eigen initiatief (een variant op) de BiZA-striping in gebruik hebben genomen.   ;)
ijsselvechter
Verslaafd lid

carpe diem

« Reageer #37 Gepost op: 23 november, 2009, 22:12:23 »

Ik vind de RAVen in Nederland m.u.v. de VZA toch wel een stel jaknikkers. Door hogerhand is vastgesteld wat het meeste op zou vallen, terwijl de VZA-striping toch duidelijk opvallender is. De VZA-striping lijkt ook meer op de Battenburgstriping dan de SOVAM-striping. En de Battenburgstriping wordt ook genoemd als potentiƫle Europese striping. De Nederlandse striping zie je daar niet in terug. :P
Ik heb eens even gegoogled en er stond zowaar een plaatje van een engelse ambulance bij. De striping van de VZA lijkt daar in de verste verte niet op.......
Maar goed de Amsterdammertjes worden ook geel en krijgen netjes SOVAM striping. ;D

wat gij niet wil dat u geschied..........
Enrique
Verslaafd lid

« Reageer #38 Gepost op: 23 november, 2009, 22:52:55 »

Het is maar wat je onder lijken op verstaat. In elk geval heeft de VZA-striping dezelfde soort "massieve" markering als Battenburg, terwijl de SOVAM-striping slechts een beperkt deel met dunne, voor 50% reflecterende, striping heeft.
Pagina's: 1 2 [3] Print 
Ambulanceforum  |  Ambulanceforum  |  Foto en filmmateriaal  |  Landelijke nummering  |  Topic: Nummering gekoppeld aan functie « vorige volgende »

RSS Powered by SMF 2.0 RC3 | SMF © 2006–2010, Simple Machines LLC WAP2