Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
06 september, 2010, 23:00:39
Index Help Kalender Inloggen Registreren
Nieuws: Ambustart De startpagina, voor de ambulancehulpverlener

Ambulanceforum  |  Ambulanceforum  |  Foto en filmmateriaal  |  Landelijke nummering  |  Topic: Nummering gekoppeld aan functie « vorige volgende »
Pagina's: 1 [2] 3 Print
Auteur Topic: Nummering gekoppeld aan functie  (gelezen 3853 keer)
rescue
Verslaafd lid

« Reageer #15 Gepost op: 16 april, 2009, 21:34:17 »

Check je bronnen dan nogmaals.....  :-X   Het is pas sinds kort zo ver..  Echter per belastingseenheid en fiscaalnummer waren er voorheen individuele afspraken..  Waarom denk je dat diverse ambulancediensten met blauwe kentekens zijn gaan rijden..
Inmiddels zijn de regels aangepast...

Dus volgens jou is de VZA dus strafbaar... ???

Misschien moet ik het anders stellen. Voor ambulances wordt al sinds jaar en dag geen wegenbelasting (motorvoertuigenbelasting) betaald. Ik heb bij verschillende diensten gewerkt en allen hadden ontheffing. Ik ga er vanuit dat dat voor alle diensten geldt.
 Verder heb ik persoonlijk nog nooit een ambulance gezien met blauw kenteken.  Misschien heb je daar een plaatje van?Er zijn wel huisartsenposten die hiermee rijden maar dat zijn dus geen ambulances.

En waarvoor zou de VZA strafbaar zijn? Striping? Ik weet het niet. Nogmaald, de tekst lijkt mij persoonlijk duidelijk.

Als de striping verplicht zou zijn, voor vergunninghoudende ambulances zou de VZA strafbaar zijn, want zij gebruiken hun eigen huisstijl.  Zowel volgens de vergunning en volgens de wet en regelgeving is de landelijke huisstijl niet verplicht, maar wanneer je er voor kiest als organisatie.. (En daar zitten voordelen aan. ) Dan moet je aan de voorschriften daarbij volgen..

Ik heb ergens nog wel een foto van een Mercedes Vito Ambulance met blauw kenteken.  Welke particuliere dienst dat was weet ik niet uit me hoofd..  Volgens mij was het een auto nu inmiddels connexxion Kennermerland.  Ik denk dat ze bijna allemaal nu onder de nieuwe regeling van vorig jaar zijn komen te vallen. Dus de blauwe platen zullen inmiddels wel weer vervangen zijn.  Ik zal even grasduinen op het hulpverleningsforum, daar is een paar jaar geleden een discussie over geweest naar aanleiding van die foto's.

De tekst van de website behoord bij de huisstijl en niet bij wettelijke of AMvB tekst..

Herman, ik heb wel vaker tegen gekomen, dat werkelijke regelgeving anders is dan op sommige leerboeken, of op diverse websites word genoemd..  Heel vaak blijft als je de bronnen zoekt het allemaal toch net anders te zijn..

Peter, ik zal je uit de droom helpen. In de nieuwe ambulancewet is het dichtgetimmert. Ambulances moeten geel zijn en voorzien van de striping die voorgeschreven is door BZK. Dit werd mij deze week fijntjes door iemand van fa De Vries verteld. Sterker nog, VZA laat zijn auto's geel spuiten en opnieuw beplakken. De eerste auto staat hiervoor al in Hoogeveen. Waarvan akte!

Kan je me dan even de passage uit de wet tekst laten lezen, waar in dat staat..  Ik heb er vast over heen gelezen...
Fa de Vries is niet zo geheel betrouwebare bron op het gebied van wetteksten, laat staan op duiding daarvan..

Ik heb hier de link voor je.. Want ik kan de passage niet in de wettekst ontdekken..
..
http://www.minvws.nl/images/Wet%20ambulancezorg_tcm19-98074.pdf

Arie
Global Moderator
Verslaafd lid

« Reageer #16 Gepost op: 17 april, 2009, 10:45:04 »

Je hebt niet de goede tekst hoor, nog even verder zoeken.
Harrie
Mod's
Verslaafd lid

« Reageer #17 Gepost op: 17 april, 2009, 10:50:26 »

Ik heb hier de link voor je.. Want ik kan de passage niet in de wettekst ontdekken..
..

Deze tekst is de juiste
http://wetten.overheid.nl/BWBR0025304/geldigheidsdatum_23-03-2009
rescue
Verslaafd lid

« Reageer #18 Gepost op: 17 april, 2009, 14:21:49 »

ook hier kan ik niet de tekst vinden, dat men wettelijk verplicht om de BIZA Huisstijl voor ambulances te gebruiken, ter onderbouwing van de stelling van IJsselvechter..

Citaat
Peter, ik zal je uit de droom helpen. In de nieuwe ambulancewet is het dichtgetimmert. Ambulances moeten geel zijn en voorzien van de striping die voorgeschreven is door BZK. Dit werd mij deze week fijntjes door iemand van fa De Vries verteld. Sterker nog, VZA laat zijn auto's geel spuiten en opnieuw beplakken. De eerste auto staat hiervoor al in Hoogeveen. Waarvan akte!

Men kan het niet wettelijk verplichten, want de minister kan namelijk ook andere organisaties aanwijzen voor ambulancevervoer.. Zie bepalingen voor internationaal vervoer..

ijsselvechter
Verslaafd lid

carpe diem

« Reageer #19 Gepost op: 19 april, 2009, 19:21:21 »

Check je bronnen dan nogmaals.....  :-X   Het is pas sinds kort zo ver..  Echter per belastingseenheid en fiscaalnummer waren er voorheen individuele afspraken..  Waarom denk je dat diverse ambulancediensten met blauwe kentekens zijn gaan rijden..
Inmiddels zijn de regels aangepast...

Dus volgens jou is de VZA dus strafbaar... ???

Misschien moet ik het anders stellen. Voor ambulances wordt al sinds jaar en dag geen wegenbelasting (motorvoertuigenbelasting) betaald. Ik heb bij verschillende diensten gewerkt en allen hadden ontheffing. Ik ga er vanuit dat dat voor alle diensten geldt.
 Verder heb ik persoonlijk nog nooit een ambulance gezien met blauw kenteken.  Misschien heb je daar een plaatje van?Er zijn wel huisartsenposten die hiermee rijden maar dat zijn dus geen ambulances.

En waarvoor zou de VZA strafbaar zijn? Striping? Ik weet het niet. Nogmaald, de tekst lijkt mij persoonlijk duidelijk.

Als de striping verplicht zou zijn, voor vergunninghoudende ambulances zou de VZA strafbaar zijn, want zij gebruiken hun eigen huisstijl.  Zowel volgens de vergunning en volgens de wet en regelgeving is de landelijke huisstijl niet verplicht, maar wanneer je er voor kiest als organisatie.. (En daar zitten voordelen aan. ) Dan moet je aan de voorschriften daarbij volgen..

Ik heb ergens nog wel een foto van een Mercedes Vito Ambulance met blauw kenteken.  Welke particuliere dienst dat was weet ik niet uit me hoofd..  Volgens mij was het een auto nu inmiddels connexxion Kennermerland.  Ik denk dat ze bijna allemaal nu onder de nieuwe regeling van vorig jaar zijn komen te vallen. Dus de blauwe platen zullen inmiddels wel weer vervangen zijn.  Ik zal even grasduinen op het hulpverleningsforum, daar is een paar jaar geleden een discussie over geweest naar aanleiding van die foto's.

De tekst van de website behoord bij de huisstijl en niet bij wettelijke of AMvB tekst..

Herman, ik heb wel vaker tegen gekomen, dat werkelijke regelgeving anders is dan op sommige leerboeken, of op diverse websites word genoemd..  Heel vaak blijft als je de bronnen zoekt het allemaal toch net anders te zijn..

Kan je me dan even de passage uit de wet tekst laten lezen, waar in dat staat..  Ik heb er vast over heen gelezen...
Fa de Vries is niet zo geheel betrouwebare bron op het gebied van wetteksten, laat staan op duiding daarvan..

..
Ik vindt de betichtin over fa de Vries nogal kort door de bocht. Nee, ik heb daar geen aandelen ;) Verder laat Amsterdam zijn voertuigen niet zomaar geel spuiten. Die gaan vast niet over een nacht ijs.

wat gij niet wil dat u geschied..........
rescue
Verslaafd lid

« Reageer #20 Gepost op: 21 april, 2009, 20:23:31 »

Ik vindt de betichtin over fa de Vries nogal kort door de bocht. Nee, ik heb daar geen aandelen ;) Verder laat Amsterdam zijn voertuigen niet zomaar geel spuiten. Die gaan vast niet over een nacht ijs.

Ik heb wel meer uitleggen van de wet gezien, waarbij men verwijst naar ambulancebouwers..  Echter als je dan de tekst leest, zit de klepel toch op andere plek, dan waar men dat dacht...

Natuurlijk gaat de VZA niet over een nacht ijs..  Ik kan slecht raden waarom ze van hun eigen huisstijl afwijken, en ik schat in dat dat heeft te maken met een nieuwe beleid van het ministerie van financieen dat men pas korting op de houderschapsbelasting geeft aan particuliere bedrijven als men zich gaat houden aan de BIZA huisstijl..
Maar ik ken de interne afwegingen binnen de VZA niet.. 

Arie
Global Moderator
Verslaafd lid

« Reageer #21 Gepost op: 02 mei, 2009, 20:50:54 »

Ja, laten we niet vergeten waar de nieuwe wet om draait....
Het moet voor iedereen makkelijker worden om een "hulpverleningsvoertuig" in een normale verkeerssituatie snel te herkennen.
Daarnaast is er in de wet ook het e.e.a. geregeld over de inzet van meerdere voertuigen op de snelweg, daarom hebben we sinds kort ook oranje lampen tot onze beschikking.
Ook vooruitlopend op de wet zijn toch al onze auto's voorzien van nieuwe nummers, om zo een buiten regionale of landelijke inzet snel te herkennen zijn.

Als het nu zo zou zijn dat één ambulancedienst of brandweerkorps daar niet aan mee wil werken, zou ik me niet verbazen dat ze dit dan op eigen verantwoording doen, er is immers een richtlijn waar naar kan worden verwezen in jurisprudentie.
JvO
ACH NS io
Senior lid
**

« Reageer #22 Gepost op: 14 juni, 2009, 17:08:31 »

Spannende dingen staan hier allemaal.... ik heb nog steeds geen gele auto gezien in amsterdam behalve van andere regio's of de GHOR.....  In de europese norm voor ambulances staat dat een ambulance geel of wit moet zijn...  en als ik de fabrikant van de "amsterdamse" striping moet geloven voldoet die striping wel, en de BIZA striping niet aan diezelfde europese norm :o, maar dat heb ik nog niet zwart op wit gezien... ;)
ijsselvechter
Verslaafd lid

carpe diem

« Reageer #23 Gepost op: 15 juni, 2009, 18:51:58 »

Spannende dingen staan hier allemaal.... ik heb nog steeds geen gele auto gezien in amsterdam behalve van andere regio's of de GHOR.....  In de europese norm voor ambulances staat dat een ambulance geel of wit moet zijn...  en als ik de fabrikant van de "amsterdamse" striping moet geloven voldoet die striping wel, en de BIZA striping niet aan diezelfde europese norm :o, maar dat heb ik nog niet zwart op wit gezien... ;)
En de fabrikant van de BIZA striping zal hetzelfde zeggen.............

wat gij niet wil dat u geschied..........
paulg
Junior lid
*

« Reageer #24 Gepost op: 23 juli, 2009, 12:25:49 »

wie kijkt op de website van de Landelijke Faciliteit Rampenbestrijding (www.lfr.nl) waar de nieuwe regeling uitgewerkt is, vindt de volgende tekst ('t is wel even zoeken):
"De nieuwe regeling is duidelijk over de eisen waaraan een voertuig moet voldoen om als voorrangsvoertuig te worden aangemerkt. Voertuigen van de drie ‘grootgebruikers’ van zwaailichten en sirenes (politie, brandweer, ambulance/GHOR), moeten zijn voorzien van de standaard striping èn van een gecertificeerde set optische en geluidssignalen."
En maandag jl. zag en hoorde ik een Chevrolet van de Amsterdamse GGD in standaard striping en met de tweetonige hoorn. Hij glom van nieuwigheid.
paulg
Junior lid
*

« Reageer #25 Gepost op: 23 juli, 2009, 22:52:10 »

en hier is-ie dan: Chevrolet Express GMT 610 GGD Amsterdam 13-120, 8 cyl. 5.967 cm3 263 kW op LPG, kenteken 30-JGT-7, net uit de wasstraat. Ook de 13-119 (81-JGT-3) en de 13-121 hebben de BZK-striping.

* IMG_0450-2-1 kopie + C.jpg (443.42 kB, 900x655 - bekeken 42 keer.)
paulg
Junior lid
*

« Reageer #26 Gepost op: 23 juli, 2009, 23:07:02 »

en hier de 13-119 81-JGT-3

* IMG_0453-1 kopie + C 13-119.jpg (440.05 kB, 900x675 - bekeken 48 keer.)
Sjoerd
Verslaafd lid

« Reageer #27 Gepost op: 24 juli, 2009, 00:28:23 »

Ondanks dat ik het niet zulke mooie wagens vind.. zien ze er met LED balk wel strak uit. Nu alleen al het chroom er nog af.. en normale wieldoppen.. en het wordt nog wel ns wat ;)
paulg
Junior lid
*

« Reageer #28 Gepost op: 24 juli, 2009, 01:24:48 »

Sjoerd,
er moet toch iets te blitsen overblijven......
wicher
Verslaafd lid

een mooie Snor is niet lelijk

« Reageer #29 Gepost op: 24 juli, 2009, 14:57:16 »

Ondanks dat ik het niet zulke mooie wagens vind.. zien ze er met LED balk wel strak uit. Nu alleen al het chroom er nog af.. en normale wieldoppen.. en het wordt nog wel ns wat ;)

nou persoonlijk vind ik die witte led bak maar niks. In de verte is het net een auto van de dierenambulance. Gewoon weer terug naar de bekende blauwe bakken op de auto ;D ;D ;D

leerling HBO-V 2e jaar
Ambulance chauffeur
PHTLS
BLS/AED instructeur
kern instructeur C2000
Pagina's: 1 [2] 3 Print 
Ambulanceforum  |  Ambulanceforum  |  Foto en filmmateriaal  |  Landelijke nummering  |  Topic: Nummering gekoppeld aan functie « vorige volgende »

RSS Powered by SMF 2.0 RC3 | SMF © 2006–2010, Simple Machines LLC WAP2