Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
04 september, 2010, 23:25:44
Index Help Kalender Inloggen Registreren
Nieuws: Wordt vandaag nog lid van het ambulanceforum en je krijgt toegang tot alle onderwerpen Als gast heb je beperkte toegang tot onderwerpen

Ambulanceforum  |  Ambulanceforum  |  Meldkamer Ambulancezorg  |  Topic: Alarmeren via paging « vorige volgende »
Pagina's: 1 [2] 3 Print
Auteur Topic: Alarmeren via paging  (gelezen 3517 keer)
Sjoerd
Verslaafd lid

« Reageer #15 Gepost op: 18 december, 2006, 01:11:15 »

Wicher: Dat probleem van rondzingen is met wat gedoe oplosbaar. Wat ik altijd deed (en meestal de pleeg met mij) is een oortje aansluiten op de porto. Buiten de auto heb je dat oortje in (dat voel je de eerste 2 dagen en daarna boeit het je niet meer) en in de auto trek je het oortje uit je oor en laat je het langs je borst hangen. Bij het uitstappen doe je vrolijk het oortje weer in.

Ik heb dat zelf nooit als hinderlijk ervaren en het voorkomt het rondzingen. Bijkomend voordeel is dat je de porto veel beter hoort bij omgevingsgeluid (denk aan snelweg geluiden enzovoort). Ook hoort je omgeving niet meer het gebabbel over de porto wat de privacy ten goede komt.
wicher
Verslaafd lid

een mooie Snor is niet lelijk

« Reageer #16 Gepost op: 18 december, 2006, 21:00:33 »

Wicher: Dat probleem van rondzingen is met wat gedoe oplosbaar. Wat ik altijd deed (en meestal de pleeg met mij) is een oortje aansluiten op de porto. Buiten de auto heb je dat oortje in (dat voel je de eerste 2 dagen en daarna boeit het je niet meer) en in de auto trek je het oortje uit je oor en laat je het langs je borst hangen. Bij het uitstappen doe je vrolijk het oortje weer in.

Ik heb dat zelf nooit als hinderlijk ervaren en het voorkomt het rondzingen. Bijkomend voordeel is dat je de porto veel beter hoort bij omgevingsgeluid (denk aan snelweg geluiden enzovoort). Ook hoort je omgeving niet meer het gebabbel over de porto wat de privacy ten goede komt.

Sjoerd,
dank je voor de tip, ik ga dit uitproberen en kijken hoe het werkt.

leerling HBO-V 2e jaar
Ambulance chauffeur
PHTLS
BLS/AED instructeur
kern instructeur C2000
Sjoerd
Verslaafd lid

« Reageer #17 Gepost op: 18 december, 2006, 21:44:40 »

Ow.. voorwaarde is natuurlijk wel dat je om te communiceren in de auto de mobi pakt en niet de porto.. anders gaat het natuurlijk nog steeds rondzingen via de mic van je headsetje ;) maar ik neem aan dat dat wel duidelijk was ;)

Wat ook erg fijn is dat je buiten de wagen met je hand de spreeksleutel van de porto aan je riem inrost en je het mic'je altijd netjes bij je hoofd hebt hangen. Verstaanbaarheid bij anderen wordt er ook iets beter door zonder dat je de porto van je riem af moet halen.
Bart
Gast
« Reageer #18 Gepost op: 19 december, 2006, 04:45:51 »

Voorwaarde is ook dat je een oortje hebt voor je porto..... wij hebben ook Sepura's en volgens mij kan je daar niet elk willekeurig oortje inprikken.

Last van rondzingen hebben wij niet, maar op C2000 heb je wel een echo. Mijn oplossing: porto gewoon zacht zetten en in de auto de mobi gebruiken. Wanneer je een keer de porto gebruikt zet je hem even harder.
Sjoerd
Verslaafd lid

« Reageer #19 Gepost op: 19 december, 2006, 09:11:10 »

In de Motorola's die wij hebben kan ook niet elk willekeurig oortje, maar die kunnen we gewoon halen bij onze ICT'ers.
Arie
Global Moderator
Verslaafd lid

« Reageer #20 Gepost op: 19 december, 2006, 10:13:01 »

Last van rondzingen hebben wij niet, maar op C2000 heb je wel een echo. Mijn oplossing: porto gewoon zacht zetten en in de auto de mobi gebruiken. Wanneer je een keer de porto gebruikt zet je hem even harder.

Zo werken wij hier ook mee, het oortje zit ook na 2 weken nog niet prettig, wel heb ik een speakermike, zodat je de porto aan de "broek" kunt laten hangen, en de spreakermike aan je jas, erg handig voor plekken met veel lawaai. De speakermike is een optie en heb ik niet dagelijks aan mijn porto gekoppeld !!
Rescue ranger
Verslaafd lid

« Reageer #21 Gepost op: 19 december, 2006, 10:21:43 »

Ik gebruik altijd de speakermike. Is ondertussen een gewoonte geworden. Het nadeel is wel dat ja alles mee kan luisteren. De fleetmap bij ons is verdeelt in regio's. Een noordelijk en een zuidelijke regio. Vanaf 01-01-2008 komt er een regiokanaal bij, maar hierdoor heb je wel contact met elkaar. Je bent veel meer op de hoogte als er een calamiteit aan de gang is en je kan je collegea sturen, indien dat gewenst is. Nadeel is wel dat het meer ether discipline vergt. Maar omdat de regio aan elkaar gekoppeld zit hoeft een MKA maar ??n keer te vragen om een vrije ambu en er reageert er altijd wel ??n. Maar hier is het gebruik van de speakermike een groot voordeel, omdat je direct kan gaan zenden en praten ben je vaak als eerste en wordt jij als eerste ambu aangestuurd. Vele centralisten weten ook welke ACH een speakermike gebruiken en die worden eerder aangeroepen, omdat deze ACH eerder en adequater reageren. Verder gebruik ik de speakermike met porto altijd op het werkkanaal. De mobilofoon schakel ik naar andere (Inmeld kanaal) regio's.

De paging op de P2000 pagers werkt snel en duidelijk. De melding en andere aanvullende gegevens worden ook geimplenteerd in het CITY-GIS en dus direct af te lezen in het scherm in de ambu. Dus . . . bij paging wil ik graag het afhaal adres hebben, kan ik me vast voorbereiden op de route terwijl ik naar de ambu ga en de AVP wil de medische gegevens weten en die kan hij onderweg in het systeem vinden. Perfect!

Lang leve de multi-disciplinaire hulpverlening, hoe meer zielen, des te meer vreugd
ijsselvechter
Verslaafd lid

carpe diem

« Reageer #22 Gepost op: 19 december, 2006, 16:39:17 »

Citaat
Maar omdat de regio aan elkaar gekoppeld zit hoeft een MKA maar ??n keer te vragen om een vrije ambu en er reageert er altijd wel ??n.

Volgens mij kan de meldkamer precies zien welke auto vrij en het dichtste bij een incident is en kan deze rechtstreeks aansturen. Daarvoor hoef je niet in een algemene groep te staan. ;)
« Laatst bewerkt op: 21 december, 2006, 21:16:33 door Blauw! » Gelogd

wat gij niet wil dat u geschied..........
Rescue ranger
Verslaafd lid

« Reageer #23 Gepost op: 19 december, 2006, 18:01:02 »

Volgens mij kan de meldkamer precies zien welke auto vrij en het dichtste bij een incident is en kan deze rechtstreeks aansturen. Daarvoor hoef je niet in een algemene groep te staan. ;)

Maar niet iedereen wil een bestelde rit aannemen. Er zijn mensen die in de diensttijd ook andere "boodschappen" willen doen. De ??n preverreerd om telkens retour post te gaan en van daaruit te vertrekken, terwijl anderen liever de gehele dienst op de weg willen zijn. Hier laat de MKA de ambu daar vrij in. Tenzij je VWS gestuurd wordt, maar dan nog mag je je vrij bewegingen binnen dat gebied.

Lang leve de multi-disciplinaire hulpverlening, hoe meer zielen, des te meer vreugd
ijsselvechter
Verslaafd lid

carpe diem

« Reageer #24 Gepost op: 21 december, 2006, 13:26:32 »

Maar niet iedereen wil een bestelde rit aannemen. Er zijn mensen die in de diensttijd ook andere "boodschappen" willen doen. De ??n preverreerd om telkens retour post te gaan en van daaruit te vertrekken, terwijl anderen liever de gehele dienst op de weg willen zijn. Hier laat de MKA de ambu daar vrij in. Tenzij je VWS gestuurd wordt, maar dan nog mag je je vrij bewegingen binnen dat gebied.
Dan noch.... Als er een rit is en de mka ziet dat je vrij bent kan je gewoon aan het werk. Volgens mij gaan ritten voor prive boodschappen of dat nu een B rit is of anders. Daar word je immers voor betaald.

Rescue ranger
Verslaafd lid

« Reageer #25 Gepost op: 22 december, 2006, 10:50:05 »

Ik ben van mening dat er een nuance verschil ligt. In principe heb je uiteraard gelijk, maar dan zou bijvoorbeeld de ambu die op de weg zit constant blijven rijden en de ambu die op de post zit, nooit een rit krijgen als het ritaanbod elders in het gebied genoeg is voor de daar rond rijdende ambulances.

Nee, dan maar een beetje van dit en een beetje van dat. Dat werkt voor een ieder het prettigste.

ijsselvechter
Verslaafd lid

carpe diem

« Reageer #26 Gepost op: 24 december, 2006, 13:19:46 »

Ik ben van mening dat er een nuance verschil ligt. In principe heb je uiteraard gelijk, maar dan zou bijvoorbeeld de ambu die op de weg zit constant blijven rijden en de ambu die op de post zit, nooit een rit krijgen als het ritaanbod elders in het gebied genoeg is voor de daar rond rijdende ambulances.

Nee, dan maar een beetje van dit en een beetje van dat. Dat werkt voor een ieder het prettigste.
We kunnen vanuit de auto natuurlijk niet zien wat het ritaanbod is op een bepaald moment. Een goede centralist zal ook de auto die op de post staat aan het werk sturen. Dan kan een andere auto in overleg natuurlijk boodschappen doen. Of een hapje eten enz. :D

Arie
Global Moderator
Verslaafd lid

« Reageer #27 Gepost op: 09 januari, 2007, 22:27:01 »

Ja, eh, hier worden alle  A2 en B ritten op "volgorde"  uitgegeven, er wordt dus wel zeker rekening mee gehouden dat ze een beetje verdeeld worden. Voor de A1 ritten geldt dat de dichtst bijzijnde auto de rit doet, en ja, zitten er 2 op de post dat wordt de auto geroepen die het langst op de post zit......

Ik moet zeggen dat het wel handig werkt, ik ben er in elk geval blij mee...
franss
Gast
« Reageer #28 Gepost op: 11 januari, 2007, 11:07:02 »

ik denk dat jij in een kleine of middelgrote stad werkt hier zou dat niet kunnen
Rescue ranger
Verslaafd lid

« Reageer #29 Gepost op: 12 januari, 2007, 22:17:05 »

ik denk dat jij in een kleine of middelgrote stad werkt hier zou dat niet kunnen

Franss,

hoe gaat dat bij jullie dan?

Pagina's: 1 [2] 3 Print 
Ambulanceforum  |  Ambulanceforum  |  Meldkamer Ambulancezorg  |  Topic: Alarmeren via paging « vorige volgende »

RSS Powered by SMF 2.0 RC3 | SMF © 2006–2010, Simple Machines LLC WAP2