Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
04 september, 2010, 22:42:31
Index Help Kalender Inloggen Registreren
Nieuws: Eén meldkamer voor alle hulpdiensten!! lees hier het topic.

Ambulanceforum  |  Informatie Ambulanceforum  |  Meer info over het ambulanceforum / Mededelingen van de beheerder  |  Topic: Fotoalbum online « vorige volgende »
Pagina's: [1] Print
Auteur Topic: Fotoalbum online  (gelezen 1393 keer)
Michel
Global Moderator
Verslaafd lid

« Gepost op: 07 januari, 2008, 00:52:59 »

Regelmatig verschijnen er in de topics foto’s van ambulances. Uiteraard hebben we hier het board “foto en filmmateriaal” voor, maar ook in andere boards worden regelmatig voertuigfoto’s geplaatst. Naar mate de topics ouder worden raken er een hoop foto’s in vergetelheid. En waar stond die ene foto van dat ene voertuig nu ook al weer? Zo werd begin december 2007 binnen het moderatorteam het idee geboren om al deze foto’s nu eens te gaan groeperen door het opzetten van een groot digitaal fotoalbum dat aan het forum wordt “gehangen”.

Inmiddels heeft dit fotoalbum achter de schermen al aardig gestalte gekregen. We hebben om te beginnen een sectie “Nederland” gemaakt waarin alle regio’s plus wat bijzondere diensten vertegenwoordigd zijn. Hier hebben we inmiddels al meer dan 800 foto’s geplaatst. Het is onze bedoeling dit fotoalbum zo compleet en actueel mogelijk te maken. Daarnaast zal er ook een buitenlandsectie komen. Hier is het echter niet de bedoeling om voor volledigheid te gaan, want dat is natuurlijk geen doen. Inmiddels zijn de eerste landen toegevoegd, uitbreiding volgt.

Dit compleet maken kunnen wij natuurlijk niet alleen en doen daarom ook een beroep op alle forumleden die ons van dienst kunnen en willen zijn. In het album staat een speciale upload-sectie. Het is de bedoeling dat jullie hier de foto’s uploaden waarna wij ze op de juiste plek in het album zullen zetten. Voor wat betreft het copyright hebben jullie hier twee mogelijkheden: ofwel jullie voorzien jullie foto’s van een copyright, of jullie versturen hem zonder copyright op de foto. In dat laatste geval zal jullie naam door ons bij de opmerkingen worden gezet en zal op de foto het copyright van het ambulanceforum gezet worden. Uiteraard blijft het copyright dan bij de rechtmatige fotograaf liggen, maar zijn ze tegen misbruik sowieso voorzien van een copyrighttekst.

Het fotoalbum zoals wij hem hebben gemaakt is gevuld met foto’s die van ons zelf zijn, maar ook dankzij de welwillende medewerking van een aantal andere sites hebben we het album flink kunnen uitbreiden. Tenslotte hebben we ook de foto’s die in de topics geplaatst waren naar het album gekopieerd.

En nu aan het begin van het nieuwe jaar willen we jullie dit album graag aanbieden. Jullie vinden het album via de nieuwe knop "fotoalbum" bovenin het scherm. Iedereen heel veel plezier ermee en we zien jullie foto’s graag tegemoet.

Namens het moderatorteam
Michel

... en uiteraard vooer een ieder: Het beste voor het nieuwe jaar!
rescue
Verslaafd lid

« Reageer #1 Gepost op: 07 januari, 2008, 21:16:06 »

mooie functionaliteit..  Is dit de lite of de pro versie van de mod.. ?

Karim
Verslaafd lid

The name is Tuuu........... Taaatuuu

« Reageer #2 Gepost op: 08 januari, 2008, 02:21:30 »

Citaat
Ambulances in Nederland   
Ambulances in België 
Ambulances in Luxemburg   
Ambulances in Duitsland 
Ambulances in Oostenrijk   
Ambulances in Zwitserland 
Ambulances in Frankrijk

Ik mis 1 land.....  :(

* Voormalig HAP-chauffeur
* Voormalig Ambulance-chauffeur
* Voormalig Ambulancier DGH (Dringende Geneeskundige Hulpverlening) Dienst 100 (Belgie)
* Voormalig Verpleegkundige in opleiding (HBO-V)

* Paramedic - Essex Ambulance Service (United Kingdom)
Michel
Global Moderator
Verslaafd lid

« Reageer #3 Gepost op: 08 januari, 2008, 02:51:18 »

De buitenlandsectie is nog in opbouw Karim, dus komt eraan....

Dus als je nog foto's hebt..... ;)
Karim
Verslaafd lid

« Reageer #4 Gepost op: 08 januari, 2008, 15:55:50 »

Ik denk dat je wel raden kan op welk land ik doelde...  ;)

En uiteraard heb ik 'n groot aantal plaatjes uit dat land  :)

En voor mij is Nederland "buitenland" dus ik zal daar binnenkort ook 's wat plaatjes in zetten  ;D

* Voormalig Ambulancier DGH (Dringende Geneeskundige Hulpverlening) Dienst 100 (Belgie)

Michel
Global Moderator
Verslaafd lid

« Reageer #5 Gepost op: 08 januari, 2008, 16:56:10 »

Helemaal geweldig Karim; je kan ze uploaden in de uploadfolder en mogelijk voorzien van informatie (zoals welke dienst, merk auto, bouwer, kenteken, bouwjaar).

Ik zie je graag tegemoet!   :D
Karim
Verslaafd lid

« Reageer #6 Gepost op: 09 januari, 2008, 15:44:23 »

Voor wat betreft het copyright hebben jullie hier twee mogelijkheden:

ofwel jullie voorzien jullie foto’s van een copyright, of jullie versturen hem zonder copyright op de foto.

In dat laatste geval zal jullie naam door ons bij de opmerkingen worden gezet en zal op de foto het copyright van het ambulanceforum gezet worden. jaar!

Ik had mijn foto's (die 2 van de HAP) zelf voorzien van 'n copyright, alleen is daar alsnog 'n ambulanceforum copyright doorheen gezet, waardoor 't een beetje rommelig geworden is, ik dacht dat 't het een of 't ander was, en niet allebei ?

Michel
Global Moderator
Verslaafd lid

« Reageer #7 Gepost op: 10 januari, 2008, 00:55:48 »

Je hebt helemaal gelijk Karim; zo ziet het er nogal rommelig uit. Dit kwam omdat de functie "automatisch watermerk toevoegen" nog aan stond. Ik heb er ff niet bij stil gestaan dat deze dan ook automatisch bij elke geuploade foto erbij gezet wordt. Ik heb het watermerk inmiddels uitgezet en zal hem alleen dan activeren als er watermerken van ons bij moeten.

Mijn vraag of je je foto's nogmaals zou willen insturen. Als het goed is, moet het nu wel gaan zoals je wilt.

Alvast bedankt!
rescue
Verslaafd lid

« Reageer #8 Gepost op: 11 januari, 2008, 20:15:01 »

mooie functionaliteit..  Is dit de lite of de pro versie van de mod.. ?

Hierbij bedoel ik niet de moderator, maar de modificatie SMF Gallery voor op het SMF forum..  Hier in een gratis lite versie van en een pro-versie met nog meer functionaliteit voor gebruikers en beheerders..

Ik was benieuwd of dit de lite versie was of de pro..

Jochem
Gast
« Reageer #9 Gepost op: 24 januari, 2008, 00:01:12 »

Mooie toevoeging je bent alleen wel even bezig om alles te zien
Pagina's: [1] Print 
Ambulanceforum  |  Informatie Ambulanceforum  |  Meer info over het ambulanceforum / Mededelingen van de beheerder  |  Topic: Fotoalbum online « vorige volgende »

RSS Powered by SMF 2.0 RC3 | SMF © 2006–2010, Simple Machines LLC WAP2