Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
06 september, 2010, 22:09:46
Index Help Kalender Inloggen Registreren
Nieuws: Eén meldkamer voor alle hulpdiensten!! lees hier het topic.

Ambulanceforum  |  Ambulanceforum  |  Foto en filmmateriaal  |  Topic: Opel ambulances « vorige volgende »
Pagina's: [1] 2 Print
Auteur Topic: Opel ambulances  (gelezen 3122 keer)
Michel
Global Moderator
Verslaafd lid

« Gepost op: 06 november, 2006, 00:47:42 »

Nog een merk dat begin jaren '90 bij een aantal diensten in Nederland te vinden was: Opel, hoofdzakelijk met de Omega. Welke diensten hadden deze wagens eigenlijk?

Eentje was in ieder geval van de voormalige GGD Nieuwe Waterweg Noord in Schiedam met een Opel Omega van Visser uit 1992.

Een andere regio met relatief veel Opel Omega's was de regio Utrecht. Om te beginnen de 44 van de post Zeist uit 1990 met een Visser opbouw.

Een stuk moderner is de 48 van Doorn met de toen nieuwe Visser opbouw.

Van dezelfde post (Doorn) nog een Omega, de 47, nu in de gele kleur...  Via de spiegel achter de auto is ook een stukje dakopbouw te zien.

Tenslotte de 43 uit 1995 van de post Zeist. Een voor die tijd een heel vooruitstrevende opbouw die nu eens niet door Visser geleverd werd. Qua lichtbalk lijkt deze wagen w?l enigszins op de voorloper van de huidige Visser type 4 van de RAVU.

Maak ik je hier blij mee GJ?  ;)

Groetjes,

Michel
GJ
Senior lid
**

« Reageer #1 Gepost op: 06 november, 2006, 01:01:25 »

Mooi man!!!  :o ;D Echt toffe wagens om te zien.

Voor je beeldvorming. Post Zeist staat nog altijd op dezelfde plaats en post Doorn is verhuisd naar een nieuwbouwlocatie verder richting Doorn langs dezelfde weg.

Grtz,
GJ
tatujordi
Verslaafd lid

« Reageer #2 Gepost op: 06 november, 2006, 23:35:13 »

Hier de oude HAP auto van HAP Doetinchem.

OVD-G auto Noord & Oost Gelderland.

Jordi
« Laatst bewerkt op: 06 november, 2006, 23:36:55 door tatujordi » Gelogd
tompoels
Gast
« Reageer #3 Gepost op: 07 december, 2006, 21:49:16 »

De opel zafiras.
Worden vaak gebruilkt als ovd-g
Lifeliner2fan
Super lid

« Reageer #4 Gepost op: 16 januari, 2008, 10:03:36 »

De oude 17-801 uit het rijnmondse

Greetz roy
« Laatst bewerkt op: 16 januari, 2008, 10:06:21 door Lifeliner2fan » Gelogd
Karim
Verslaafd lid

The name is Tuuu........... Taaatuuu

« Reageer #5 Gepost op: 16 januari, 2008, 18:02:02 »

Wat Vauxhall's uit mijn regio :

Oude Vauxhall (opel) Zafira RRU (Rapid Response Unit) :

Nieuwe Vauxhall Zafira RRU :

Vauxhall Astra :

PS Michel, ik zal alle foto binnenkort effe van 'n copyright logo voorzien en zal ze dan in de uload directory zetten voor 't fotoalbum, 't is alleen nog effe wachten op 'n mapje "Engeland"...

* Voormalig HAP-chauffeur
* Voormalig Ambulance-chauffeur
* Voormalig Ambulancier DGH (Dringende Geneeskundige Hulpverlening) Dienst 100 (Belgie)
* Voormalig Verpleegkundige in opleiding (HBO-V)

* Paramedic - Essex Ambulance Service (United Kingdom)
Michel
Global Moderator
Verslaafd lid

« Reageer #6 Gepost op: 16 januari, 2008, 23:17:16 »

Hoi Karim,

Zet je foto's maar gewoon in de upload map. Zodra ze er staan maak ik het mapje Engeland aan en zal ik ze daar op de juiste plaats zetten. Alvast bedankt!
Enrique
Verslaafd lid

« Reageer #7 Gepost op: 13 februari, 2009, 15:19:57 »

Ambu 17849 van de Gezondheidskundig Adviseur Gevaarlijke Stoffen van de GHOR Rotterdam-Rijnmond.

* DSC_1074a.JPG (379.02 kB, 2144x1424 - bekeken 33 keer.)
Enrique
Verslaafd lid

« Reageer #8 Gepost op: 21 februari, 2009, 21:51:24 »

Opel Zafira reservewagen huisartsenpost van Medi-Expresse.

* DSC_1176a.JPG (437.98 kB, 2144x1424 - bekeken 32 keer.)
PeterEde
Ere lid

« Reageer #9 Gepost op: 25 februari, 2009, 12:03:48 »

Nog een merk dat begin jaren '90 bij een aantal diensten in Nederland te vinden was: Opel, hoofdzakelijk met de Omega. Welke diensten hadden deze wagens eigenlijk?

Eentje was in ieder geval van de voormalige GGD Nieuwe Waterweg Noord in Schiedam met een Opel Omega van Visser uit 1992.

Diensten die een Opel Omega in gebruik hebben gehad zijn:

Ambulancedienst Van Bochove (Harderwijk) in ’95: 1
RAVU (Utrecht: oa Doorn) in ’95: 5 / ’97: 4 / ’99: 2
Ambulancedienst Krimpenerwaard BV (Lekkerkerk / Bergambacht) in ’95: 1
Ambulancedienst de Bevelanden (Goes) in ’95: 2 / ’97: 2 / ’99: 1 / ’01: 1
St Ambulancedienst Tholen (St Maartensdijk) in ’95 : 1 / ’97: 1
St. Ambulancedienst Delta-Noord (Sommelsdijk: oa St Maartensdijk) in ’99: 1

Opel Senator
St Regionale Ambulancedienst Drechtsteden West (Zwijndrecht) Opel Senator in ’95: 1

Bron: Adressenboek Ambulancehulpverlening (en GHOR) 1993 - 2009

Ook Medicare uit Haarlem heeft met een Opel (Senator) gereden.

Ik zal een kijken of ik binnenkort wat foto's kan plaatsen.
« Laatst bewerkt op: 25 februari, 2009, 12:05:20 door PeterEde » Gelogd
Enrique
Verslaafd lid

« Reageer #10 Gepost op: 25 februari, 2009, 19:36:30 »

Die van Delta-Noord is volgens mij een foutje. Omdat deze dienst in geldnood zat, werd één ambulance uit de uitruk gehaald (destijds reed men met lage Mercedessen en mogelijk al een Chevy). Om dat aan te kaarten en bekend te maken (soort noodkreet) heeft men een oude Opel Omega ambulance op een soort betonnen blok gezet nabij de rotonde Middelharnis/Sommelsdijk (tegenover het politiebureau). Deze ambu was echter niet de bewuste ambulance die uit dienst werd gehaald en volgens mij heeft ie ook nooit voor een Rijnmondse ambulancedienst gereden.
Enrique
Verslaafd lid

« Reageer #11 Gepost op: 28 februari, 2009, 17:51:27 »

Opel Astra dienstauto van de Ambulancezorg Rotterdam-Rijnmond.

* DSC_1341a.JPG (375.88 kB, 2144x1424 - bekeken 26 keer.)
PeterEde
Ere lid

« Reageer #12 Gepost op: 04 maart, 2009, 18:36:24 »

Die van Delta-Noord is volgens mij een foutje. Omdat deze dienst in geldnood zat, werd één ambulance uit de uitruk gehaald (destijds reed men met lage Mercedessen en mogelijk al een Chevy). Om dat aan te kaarten en bekend te maken (soort noodkreet) heeft men een oude Opel Omega ambulance op een soort betonnen blok gezet nabij de rotonde Middelharnis/Sommelsdijk (tegenover het politiebureau). Deze ambu was echter niet de bewuste ambulance die uit dienst werd gehaald en volgens mij heeft ie ook nooit voor een Rijnmondse ambulancedienst gereden.

Niet helemaal, Wellicht ook het bovenstaande, maar de post in St. Maartensdijk heeft jarenlang een Opel Omega gereden. Deze post was eerst zelfstandig en werd daarna door Delta Noord overgenomen.
Enrique
Verslaafd lid

« Reageer #13 Gepost op: 04 maart, 2009, 19:26:29 »

Niet helemaal, Wellicht ook het bovenstaande, maar de post in St. Maartensdijk heeft jarenlang een Opel Omega gereden. Deze post was eerst zelfstandig en werd daarna door Delta Noord overgenomen.

Kijk, dat is nieuw voor mij! Dan ben ik erg benieuwd naar een fotootje van die Omega en naar het roepnummer of de roepnummers die erop stonden. De ambulances van Delta-Noord die ik ken, zijn de 90, 91, 92, 93 en de piketwagen 94. Chevy's en een lage Mercedes. De 94 was uit mijn hoofd gezegd een Peugeot stationwagon.

Ben benieuwd of die Omega dan ook een Rijnmonds roepnummer erop had staan (zoals Krimpenerwaard destijds én het Hollands Middens roepnummer én het Rijnmonds roepnummer 86, 87, 88 erop had staan). Of dat de Omega uitsluitend in het Zeeuwse gedeelte reed voor de CPA Zeeland en de ambulancedienst Delta-Noord dus feitelijk in tweeën gesplitst was.

Dan zou het dus heel goed wél die Omega geweest kunnen zijn overigens, die op dat betonblok was gezet in Middelharnis! Maar toen stond er in elk geval in het geheel geen roepnummer of ambulancedienst op. Was zo'n Omega met zo'n oranje/daglichtrode schuin naar achter omhoog lopende band.
PeterEde
Ere lid

« Reageer #14 Gepost op: 04 maart, 2009, 20:11:05 »

Zo uit mijn hoofd had hij inderdaad dergelijke striping. Hij lijkt op / is het zelfde als de eerste foto in deze topic. Ik zal even kijken of ik de foto binnenkort kan inscannen. Hij was toen nog in dienst van de Stichting Ambulancedienst Tholen en viel toen onder de CPA Roosendaal. Pas later viel de post onder de CPA Zeeland.
Pagina's: [1] 2 Print 
Ambulanceforum  |  Ambulanceforum  |  Foto en filmmateriaal  |  Topic: Opel ambulances « vorige volgende »

RSS Powered by SMF 2.0 RC3 | SMF © 2006–2010, Simple Machines LLC WAP2