Michel
Global Moderator
Verslaafd lid

|
 |
« Gepost op: 06 november, 2006, 00:47:42 » |
|
Nog een merk dat begin jaren '90 bij een aantal diensten in Nederland te vinden was: Opel, hoofdzakelijk met de Omega. Welke diensten hadden deze wagens eigenlijk? Eentje was in ieder geval van de voormalige GGD Nieuwe Waterweg Noord in Schiedam met een Opel Omega van Visser uit 1992.  Een andere regio met relatief veel Opel Omega's was de regio Utrecht. Om te beginnen de 44 van de post Zeist uit 1990 met een Visser opbouw.  Een stuk moderner is de 48 van Doorn met de toen nieuwe Visser opbouw.  Van dezelfde post (Doorn) nog een Omega, de 47, nu in de gele kleur... Via de spiegel achter de auto is ook een stukje dakopbouw te zien.  Tenslotte de 43 uit 1995 van de post Zeist. Een voor die tijd een heel vooruitstrevende opbouw die nu eens niet door Visser geleverd werd. Qua lichtbalk lijkt deze wagen w?l enigszins op de voorloper van de huidige Visser type 4 van de RAVU.  Maak ik je hier blij mee GJ?  Groetjes, Michel
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
tompoels
Gast
|
 |
« Reageer #3 Gepost op: 07 december, 2006, 21:49:16 » |
|
De opel zafiras. Worden vaak gebruilkt als ovd-g
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
PeterEde
Ere lid

|
 |
« Reageer #9 Gepost op: 25 februari, 2009, 12:03:48 » |
|
Nog een merk dat begin jaren '90 bij een aantal diensten in Nederland te vinden was: Opel, hoofdzakelijk met de Omega. Welke diensten hadden deze wagens eigenlijk?
Eentje was in ieder geval van de voormalige GGD Nieuwe Waterweg Noord in Schiedam met een Opel Omega van Visser uit 1992.
Diensten die een Opel Omega in gebruik hebben gehad zijn: Ambulancedienst Van Bochove (Harderwijk) in ’95: 1 RAVU (Utrecht: oa Doorn) in ’95: 5 / ’97: 4 / ’99: 2 Ambulancedienst Krimpenerwaard BV (Lekkerkerk / Bergambacht) in ’95: 1 Ambulancedienst de Bevelanden (Goes) in ’95: 2 / ’97: 2 / ’99: 1 / ’01: 1 St Ambulancedienst Tholen (St Maartensdijk) in ’95 : 1 / ’97: 1 St. Ambulancedienst Delta-Noord (Sommelsdijk: oa St Maartensdijk) in ’99: 1 Opel Senator St Regionale Ambulancedienst Drechtsteden West (Zwijndrecht) Opel Senator in ’95: 1 Bron: Adressenboek Ambulancehulpverlening (en GHOR) 1993 - 2009Ook Medicare uit Haarlem heeft met een Opel (Senator) gereden. Ik zal een kijken of ik binnenkort wat foto's kan plaatsen.
|
|
|
|
« Laatst bewerkt op: 25 februari, 2009, 12:05:20 door PeterEde »
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Enrique
Verslaafd lid

|
 |
« Reageer #13 Gepost op: 04 maart, 2009, 19:26:29 » |
|
Die van Delta-Noord is volgens mij een foutje. Omdat deze dienst in geldnood zat, werd één ambulance uit de uitruk gehaald (destijds reed men met lage Mercedessen en mogelijk al een Chevy). Om dat aan te kaarten en bekend te maken (soort noodkreet) heeft men een oude Opel Omega ambulance op een soort betonnen blok gezet nabij de rotonde Middelharnis/Sommelsdijk (tegenover het politiebureau). Deze ambu was echter niet de bewuste ambulance die uit dienst werd gehaald en volgens mij heeft ie ook nooit voor een Rijnmondse ambulancedienst gereden.
Niet helemaal, Wellicht ook het bovenstaande, maar de post in St. Maartensdijk heeft jarenlang een Opel Omega gereden. Deze post was eerst zelfstandig en werd daarna door Delta Noord overgenomen.
Kijk, dat is nieuw voor mij! Dan ben ik erg benieuwd naar een fotootje van die Omega en naar het roepnummer of de roepnummers die erop stonden. De ambulances van Delta-Noord die ik ken, zijn de 90, 91, 92, 93 en de piketwagen 94. Chevy's en een lage Mercedes. De 94 was uit mijn hoofd gezegd een Peugeot stationwagon. Ben benieuwd of die Omega dan ook een Rijnmonds roepnummer erop had staan (zoals Krimpenerwaard destijds én het Hollands Middens roepnummer én het Rijnmonds roepnummer 86, 87, 88 erop had staan). Of dat de Omega uitsluitend in het Zeeuwse gedeelte reed voor de CPA Zeeland en de ambulancedienst Delta-Noord dus feitelijk in tweeën gesplitst was. Dan zou het dus heel goed wél die Omega geweest kunnen zijn overigens, die op dat betonblok was gezet in Middelharnis! Maar toen stond er in elk geval in het geheel geen roepnummer of ambulancedienst op. Was zo'n Omega met zo'n oranje/daglichtrode schuin naar achter omhoog lopende band.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|