Nieuws: Ambustart.nl De startpagina, voor de ambulancehulpverlener

Auteur Topic: verbeteren van de huidige brancard's  (gelezen 1205 keer)

Offline student HAN

• Junior lid
  • *
verbeteren van de huidige brancard's
« Gepost op: 14 februari, 2011, 22:42:58 »
beste hulpverleners,

mijn naam is Arash Shahbazi en ik studeer industrieel product ontwerpen aan de hogeschool van Arnhem en Nijmegen

de reden dat ik een nieuwe Topic heb aangemaakt heeft te maken met een school project

in het vijfde blok van de studie moeten we de huidige brancard verbeteren!

ons doel is om de belasting bij de ambulance persoon te verlichten bij het omhoogbrengen van de brancard met de patiënt erop

zoals jullie al weten is deze belasting vaak groter dan toegestaan door de ARBO!

ons opdracht is dus het verhelpen van dit probleem!

ik zou jullie allemaal willen vragen om jullie ervaringen te delen, problemen die jullie ondervinden of ergernissen, dingen waarvan u denkt dat het beter kan en ik ben ook benieuwd hoe jullie onze probleem zouden oplossen  want jullie hebben natuurlijk veel meer ervaring met de verschillende brancards...

het maakt niet uit welke brancard u gebruikt, want wij zijn geïnteresseerd in zo veel mogelijk informatie!

als jullie vragen hebben kunnen jullie mij altijd bereiken via deze site!

alvast bedankt voor jullie hulp!

Offline rescue

• Verslaafd lid
    • Stichting MedicalRescue.NL
Re: verbeteren van de huidige brancard's
« Reactie #1 Gepost op: 19 maart, 2011, 18:49:52 »
Het probleem is dat hoe je het ook ontwerpt, een brancard veel zwaarder en veel duurder word, of niet breed inzetbaar in oneffenterrein, rampterrein of andere lastige omgevingen..

Tja, je kan nog denken aan een heveltechniek, waarbij je het moment van heffen voor het onderstel slimmer maakt.. 

De essentie zou wat mij moeten betreft, doe het klusje niet met z'n tweeen maar maak gebruik van omstanders om te tillen..